+371 64807535, +371 6487534

 

Vārda dienu šodien svin: Daiga, Dinija

viele bemalte bunte Kinderhände
viele bemalte bunte Kinderhände
  Pastāstīšu, kas tad īsti notiek ar mani, kad tu aizej savās dienas gaitās un atstāj mani pirmsskolā. Vispirms es Tevi nomierināšu. Pat tad, ja Tev šķiet, ka no rīta esmu dikti dusmīgs un kreņķīgs, man tas ātri pāriet. Esmu pie Tevis tik ļoti pieradis,  ka   man ir skumji šķirties, vai arī no rīta man bijis grūti pamosties. Tev taču arī tā gadās, kad neesi omā, vai ne?

Nu tā, esam viens otru samīļojuši ,

Tu aizej uz darbu, bet es ieeju grupiņā. Vispirms uzmetu skatienu, piemiedzu aci un  sasveicinos ar saviem draugiem. Skolotāju kādreiz aizmirstas pasveicināt, taču viņa par sevi vienmēr pati atgādina, sasveicinoties pirmā. Tu arī pacenties vienmēr sasveicināties ar skolotāju, pat tad

  , ja steidzies dikti- viņai tas ļoti patīk!   Kad esmu ar visiem sasveicinājies, mēs varam sākt rotaļāties. Rotaļām daudz laika no rītiem neatliek, jo tūdaļ mazgājam rokas un gatavojamies brokastīm. Tad, kad pienāk mana kārta, es esmu izpalīdzīgs un auklītei palīdzu  atnest ēdienu no virtuves ,ja mani vēl mīļi palūdz- es palīdzu arī saklāt galdu. Pļāpāt pie galda nedrīkst, vismaz tā saka skolotājas. Viņas pašas gan ne vienmēr šo noteikumu ievēro. Grūti man reizēm sanāk ar to ēšanu , bet skolotājas pacietīgi man iemāca pareizi  turēt rokās  karoti un dakšiņu. Zini, man jau sanāk labāk! Tagad arī mājās man atgādini kā tas pareizi jādara, ja nu man atkal aizmirstas.

 

Kad esam paēduši, nomazgājam rokas un sastājamies rīta aplī. Šis rīta aplis līdzinās sapulcei Tavā darbiņā. Mūsu šefs ir skolotāja. Aplī mēs izrunājam visas svarīgākās lietas – ko darījām brīvdienās, par ko runāsim un ko darīsim šīs dienas nodarbībās. Gandrīz vienmēr, ja skolotāja uzaicina , pie mums atnāk kāds ciemiņš-Zaķis, Kaķis, Lācis, Pele, bet varbūt arī kāda cita būtne, kura aicina mūs uz dažādiem darbiņiem. Mēs zīmējam, līmējam, krāsojam, griežam, veidojam, aplicējam, mācāmies skaitīt, lasām pasakas, spēlējam didaktiskās spēles  (man gan nav ne jausmas kas tās tādas ir, bet tā šīs spēles sauc skolotāja) un darām vēl daudz interesantu lietu. Tev varbūt liekas , ka es visu laiku rotaļājos, bet nē- tas ir tāds īpašs veids kādā es mācos. Mūs te visu laiku nesēdina pie galda. Ceļot mājas no klučiem es mācos atšķirt ģeometriskās formas un lielumus, mācos skaitīt, sameklēt vienādus un līdzīgus klučus, mācos salīdzināt tos savā starpā. Verot krellītes, es attīstu pirkstiņus un tas palīdz manai valodiņai. Pat tad, ja Tu neredzi manu darbiņu uzreiz vakarā, es visu laiku esmu strādājis ar citiem bērniem, vai divatā ar skolotāju.

Divas reizes nedēļā mums  notiek arī  mūzikas nodarbības, Inguna ar Solveigu mūs vienmēr sagaida mūzikas zālē .Viņas mums māca dažādas dziesmas, dejas, rotaļas, klausāmies dabas skaņās un mācamies atpazīt  dzīvnieku balsis. Man te ir tik jautri un interesanti! Zini, es dziedātu tekstu saprotu un uztveru labāk nekā  stāstītu tekstu. Inguna saka, ka mūzika bagātina bērna pasauli. Ejot uz mūzikas nodarbībām- es būšu bagātāks!

Skolotāja Emīlija  uz sporta nodarbībām mūs vienmēr sagaida ar kādu pasaku tēlu, aicina braukt ar kuģi , ar auto, līst kā tārpiņam, lēkt kā zaķim. Te es varu kārtīgi izkustēties!  Emīlija vienmēr saka, ka ļoti svarīgi ir atbalstīt manu vēlmi un prasmes pārvarēt dažādus šķēršļus- apskriet, pārlēkt, izlīst un pagaidīt. Un svarīga esot pareiza stāja, tādēļ, lūdzu, man reizēm atgādini- ja nu man  atkal aizmirstas- pareizi sēdēt!

Pēc nodarbībām es eju laukā. Reizēm mēs dodamies pastaigā pa Madonu, tad es esmu redzējis arī ceļu pa kuru mēs kopā pastaigājamies. Pastaigas laikā mēs vērojam dabu, klausāmies skolotājas stāstījumā, citreiz tie ir tik smieklīgi un interesanti, ka ilgi vēl es tos atceros! Bieži vien es spēlējos ar draugiem laukumiņos. Tur ir tik forši! Laukumā es kāpelēju pa dažādām konstrukcijām, cepu visveselīgākās  smilšu kūkas skolotājai, roku tuneli, spējēju bumbu, vai vienkārši atlaižos uz segas zālītē. Mums  pat ir mašīnas un kuģis, uz kuriem varu uzsēsties un pabraukāt, kopā ar draugiem laukumā var padauzīties.

Pēc pastaigas svaigā gaisā man ir klāt pusdienas.  Mammu, Tēti, ja Jūs zinātu , cik te  Guna, Dzidra un Dace garšīgi gatavo! Ņamm! Kad esmu paēdis, nomazgājam rokas un mutes, izmazgājam zobiņus, tad skolotāja ar auklīti man palīdz noģērbties un māca apģērbu salikt rūpīgi uz krēsliņiem. Tad mani silti sasedz, iedod kādu mīļu draudziņu, kuru vajag aizmidzināt. Skolotāja palasa pasaciņu , nodzied dziesmiņu un novēl man saldus sapnīšus.

Reizēm miedziņš ir tik salds, ka negribas celties augšā, auklīte mani paskubina un palīdz saklāt manu gultiņu, skolotāja palīdz saģērbties un skaisti sapin meitenēm matus . Ja es esmu dežurants, eju atkal auklītei palīgā atnest launagu, sakārtoju galdu un paēdu. Tad man ir laiks rotaļām ar draugiem, ik pa laikam skolotāja kādu bērnu  pasauc, lai tas palīdz viņai  padarīt kādu darbiņu. Reizēm viņai neizdodas sameklēt tādu pašu kartiņu, viņai jāiemāca spēlēt loto, salasīt un sašķirot podziņas, salikt tornīti un vēl daudz citus darbiņus.

Redzi kāda mana darba diena! Ja esmu nodarbināts, man neatliek laika skumt. Tad jau arī Tu esi klāt . Man vēl tikai  jāatvadās no draugiem, skolotājas, rotaļlietām, kuras es mācos arī sakārtot, lai satiktos ar visiem nākošajā dienā.

Ēdienkarte

edienkarte

Dienas gaita

dienas gaitas